Eftersom tryckmetoderna har moderniserats på ett revolutionerande sätt under de senaste årtiondena kan man idag tillverka muggar i många olika stilar och modeller. Man behöver inte längre beställa ett enormt antal i exakt samma stil och de behöver verkligen inte alla vara av vit standardtyp. Nej, idag kan man välja massor av olika stilar, färger och layouter och detta kan man verkligen använda till sin fördel.

Form

Det finns alltifrån standardmodeller av kaffekoppar till mer designade, som till exempel ovala och eller runda former. Vad man väljer beror på ens egen personlighet och vad man vill säga med koppen. Vill man prioritera själva trycket eller skall koppens modell få tala i sig själv? Man kan kombinera formen och designen genom att låta själva koppen se ut som ett visst föremål. En rund kopp med ett par ögon liknar genast ett ansikte medan en rak, högre kopp kan designas som en fyr eller en skyskrapa.

Färg

Koppens färg kan ha olika budskap och funktioner. Man kan till exempel välja sin logos färg och göra denna till koppens grundfärg, eller så kan man ta bokstävernas färg och göra dem till bakgrundsfärg. Kanske företaget är känt för en specifik färg, precis som till exempel vissa läskedrycker ofta har en identifierbar nyans, och man så vill följa detta tema? Eller så vill man göra koppen extremt uppseendeväckande som chockrosa eller neongrön? En diskret, modern kopp kan vara svart med små vita bokstäver. Koppen kan också vara mönstrad. Du väljer, huvudsaken är att du känner dig nöjd och med stolthet ger bort din gåva.

Experimentera!

var inte rädd för att leka lite med dina presentmuggar! Det troligaste är att mottagaren redan har kaffemuggar så därför är det bra om din står ut på ett eller annat vis. En humoristisk kopp är mer trolig att användas än en enklare modell – om kunden har ett sinne för humor. Ta en funderare över vem som skall få din mugg och planera designen därefter.